توان نظامی ایران و آمریکا
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
توان نظامی ایران و آمریکا
نوشته شده در جمعه 7 مهر 1391
بازدید : 589
نویسنده : حسین

روزنامه «یو اس‌ای تودی» 25 سپتامبر 2012 (4 مهر) به تشدید تنش روابط ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: تهدیدات ایران در مورد حمله به نیروهای آمریکایی یا سایر کشورها رجزخوانی نیست و هر حمله‌ای به ایران با حملات تلافی‌جویانه ویرانگر ایران روبه‌رو خواهد شد.
موشک‌های بالستیک دورپرواز می‌تواند دفاع موشکی آمریکا در خلیج‌فارس را در هم بشکند. این مسئله به‌ویژه به‌دلیل عبور بیشتر نفت جهان از این منطقه، چالش‌های پیچیده‌تری به‌وجود خواهد آورد. قایق‌های تندروی ایران می‌توانند ناوهای جنگی را محاصره و آن‌ها را غرق کنند. کریستوفر هارمر، فرمانده سابق نیروی دریایی آمریکا گفت: «اما ایران نمی‌تواند حمله علیه آمریکا را تداوم ببخشد.»
در ادامه مقاله آمده است: ایران توانمندی‌های دفاعی و تهاجمی خود را با کمک چین، روسیه و سایر کشورها تقویت کرده است. اسرائیل گفته است ایران توانمندی ساخت بمب]اتمی[ ظرف شش ماه خواهد داشت و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، از باراک اوباما خواسته‌ است «خط قرمزی» برای برنامه هسته‌ای ایران تعیین کند. هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، گفت: آمریکا ضرب‌الاجلی برای ایران به‌منظور پایبندی به بازرسی‌های سازمان ملل تعیین نخواهد کرد و دو هفته پیش، کاخ سفید درخواست نتانیاهو برای گفت‌وگو در این مورد را رد کرد. دولت اوباما گفت تحریم‌های اقتصادی علیه ایران این کشور را ترغیب خواهد کرد صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود را از طریق همکاری با بازرسان سازمان ملل اثبات کند؛ اما تحریم دو سال اخیر، چنین نتیجه‌ای در پی نداشته است. به‌طوری که محمود احمدی‌نژاد گفته است: تحریم علیه بخش نفتی و بانکی ایران هرگز برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نخواهد کرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌منظور حفاظت در برابر حمله علیه تأسیسات هسته‌ای ایران دفاع هوایی در منطقه آباده نصب کرده است که بزرگ‌ترین سامانه دفاعی در این منطقه از کشور خواهد بود. وزارت خارجه آمریکا می‌گوید ایران نفوذ چشمگیری در شبکه‌های تروریستی دارد که تحلیل‌گران می‌گویند می‌توانند به‌آسانی غیرنظامیان آمریکایی را در خاورمیانه و اروپا هدف قرار دهند و کشتی‌های غیرنظامی ایران می‌توانند راکت‌های گاز سمی به خاک آمریکا پرتاب کنند. دولت آمریکا می‌گوید جنگ نیابتی حزب‌الله صدها تن از شهروندان آمریکایی را کشته است. طراحان نظامی آمریکا بیشتر نگران تسلیحات مهمی هستند که ایران از سایر کشورها از‌جمله روسیه، چین و کره‌شمالی خریداری کرده و آن‌ها را ارتقا داده است. مایکل اوهانلون، کارشناس مؤسسه بروکینگز که مشاور خارجی سازمان سیا نیز بوده، می‌گوید «توانمندی‌های تروریستی ایران گسترده است و می‌تواند به سرعت و در صورت تمایل آن‌ها را به کار گیرد.»


تحلیل‌ها: پیوند محکم موقعیت و مسائل ایران با مسائل تعیین‌کننده جهانی و فقدان اطلاعاتی و ارزیابی دشمن از توان نظامی – تسلیحاتی ایران و نیز نفوذ معنوی و عملیاتی ایران در کشورهای مسلمان و حتی غیرمسلمان، برخورد نظامی احتمالی با ایران را به موضوعی بسیار پیچیده و با حساسیت بالا تبدیل کرده به‌نحوی که با وجود فشار صهیونیست‌ها، مقامات آمریکا فعلاً ترجیح داده‌اند،‌ مستقیم به این موضوع وارد نشوند و به آن دامن نزنند.




:: موضوعات مرتبط: دانستنی های نظامی , ,
:: برچسب‌ها: جنگ , توان نظامی , ایران , آمریکا ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: